تبليغات X
نیازمندی رایگان
وبلاگدهی
تعمیر کولر گازی
ژئوتکنیک
درج آگهی
فروش عمده پوشاک زنانه
طراحی سایت در اصفهان
science
تاريخ : 27 فروردين 1397 | 14:05 | نویسنده : مهرداد بلاغی | بازدید : 22

با توجه به رویکرد شناختی ـ رفتاری، افکاری که به‌عنوان باورهای غیرمنطقی یا تحریف‌های شناختی در نظر گرفته می‌شوند به‌عنوان عوامل مهمی برای ظهور و تداوم رفتارهای ناکارآمد و اختلالات روانی به‌حساب می‌آیند. سازه تحریف شناختی، توسط آرون. تی. بک و آلبرت الیس معرفی‌شده است و به‌طورکلی به‌عنوان استدلال‌های غلطی تعریف می‌شوند که نقش مهمی را در بروز بسیاری از اختلالات روانی ایفا می‌کنند، به طوری که بیشتر مواقع ما فکر می‌کنیم که قربانی محیط پیرامونمان هستیم و حوادث بیرونی باعث ناراحتی، افسردگی و مشکلات بین فردی ما می‌شود و راه‌حل رهایی از این روان رنجوری‌ها، حل‌وفصل و تغییر این وقایع است، ولی شناخت درمانگران، معتقدند نوع تعبیر و تفسیر غلط افراد از این اتفاقات بیرونی باعث هیجانات منفی آنها می‌شود. این تعبیر و تفسیر غلط خودکار و تحت عنوان “تحریف‌ها یا خطاهای شناختی” به ذهن ما خطور می‌کنند. تحریف شناختی بین فردی به‌عنوان باورهای بسیار اغراق‌آمیز، سفت‌وسخت، غیرمنطقی و مطلق در مورد ماهیت روابط و رابطه افراد با دیگران تعریف‌شده است. از سویی احساسات و رفتارهای آشفته‌ای که در روابط به وجود می‌آیند، صرفاً معلول رفتار غلط یکی از طرفین یا یک عامل آسیب‌زای دیگر نیست، به‌طوری‌ که تا حدود زیادی این خود افراد هستند که به دنبال تحریکاتی مثل رفتار غلط، باعث شکل گرفتن اختلال ارتباطی می‌شوند. در این رابطه نظریه منطقی هیجانی بیان می‌دارد که آشفتگی یک ارتباط، به‌طور مستقیم به اعمال طرف دیگر یا شکست‌های سخت زندگی مربوط نمی‌شود، بلکه بیشتر به دلیل باور و عقیده‌ای است که این افراد در مورد چنین اعمال و شکست‌هایی دارند؛ بنابراین رویکرد منطقی هیجانی در قلمروی ارتباط به افراد می‌پردازد، یعنی این رویکرد به‌جای این‌که فقط تعامل‌ها یا صرفاً سیستمی را که افراد در آن قرار دارند، موردنظر قرار دهد، افراد را موضوع اصلی اختلال می‌داند.

سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید






امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 23 فروردين 1397 | 13:59 | نویسنده : مهرداد بلاغی | بازدید : 20

در همه مجامع علمی جهت نگارش پایان نامه اکیداً توصیه می‌شود که از منابع درجه اول و با کیفیت همچون، مقاله، کتاب، پایان نامه‌های دفاع شده و منابع مشابه دیگر استفاده شود. زیرا، مستند و علمی بودن رفرنس‌ها باعث می‌شود که پایان نامه نیز مستند و علمی و باکیفیت باشد. متاسفانه وقتی از برخی دانشجویانی که در حال نگارش پایان نامه خود هستند، درخواست می‌شود از مقالات برای نگارش پایان نامه استفاده کنند، فارغ از اینکه هم اکنون در حال نوشتن چه بخشی از پایان نامه هستند، سعی می‌کنند کل مقاله را ترجمه نمایند و یا اینکه تمامی مقالاتی که جستجو کرده‌اند را از اول تا آخر مطالعه کنند. چنین مساله‌ای کار بسیار وقتگیر و حتی بی‌فایده‌ای است. در این مطلب که با عنوان چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟ طرح شده است قصد آن داریم تا روش‌ها و شیوه‌های استفاده از مقاله هنگام نوشتن پایان نامه به عنوان منبع را ذکر نماییم. همچنین الگویی برای استفاده بهینه از مقالات در هنگام نگارش بخش‌های مختلف پایان نامه ارایه کنیم. 

چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟





امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 21 فروردين 1397 | 12:44 | نویسنده : مهرداد بلاغی | بازدید : 16

برخلاف عقیده رایج، هوش و توانایی تنها تعیین‌کننده موفقیت کلاسی دانش‌آموزان نیست. حتی افراد بااستعداد هم ممکن است در رسیدن به سطوحی که متناسب با ظرفیت دانشگاهی آنها است شکست بخورند، آنها ممکن است پایینتر از انتظارات خود در دانشگاه عمل کنند و همچنین ممکن است حتی به دانشگاه راه پیدا نکنند و یا اگر به دانشگاه راه یابند دچار افت تحصیلی و یا مشروطی شوند؛ بنابراین این مهم است که بدانیم چه عواملی دانش آموزان را در تکالیف تحصیلی و پیگیری اهداف آموزشی حفظ می‌کند و نگه می‌دارد. امید به‌عنوان فرایندی از تفکر درباره یک هدف با انگیزش برای حرکت به‌سوی این اهداف و راه های رسیدن به این اهداف معرفی شده است. درواقع اسنایدر بنیان‌گذار نظریه امید و درمان مبتنی بر آن، عقیده دارد که برای ایجاد امید وجود دو نوع تفکر الزامی است: تفکر راهبردی و تفکر عامل. تفکر راهبردی یا مسیر جزء شناختی امید و نشان‌دهنده ظرفیت و توان فرد برای خلق مسیر و تفکر عامل جزء انگیزشی امید است که فرد خود را برای استفاده از این مسیرها برمی‌انگیزاند. امید یک هیجان نیست اما نسبتاً یک سیستم انگیزشی شناختی پویا است. امید، توانایی شخص برای هدف‌گذاری، تجسم مسیرهای لازم برای رسیدن به هدف‌ها و داشتن انگیزه لازم در جهت رسیدن به آن هدف‌ها است. به‌عبارت‌دیگر ازنظر اسنایدر موفقیت در کارهای چالش‌انگیز، مخصوصاً در حیطه تحصیلی اغلب نیازمند توانا بودن برای ایجاد چندین گذرگاه برای رسیدن به اهداف است.

معرفی مقیاس امید به تحصیل (AHS)

مقیاس امید به تحصیل (AHS) توسط خرمایی و کمری در سال ۱۳۹۵ در ایران تدوین و طراحی‌شده است. این پرسشنامه دارای ۲۷ سؤال و چهار زیرمقیاس به نام‌های امید به کسب فرصت ها، امید به کسب مهارت‌های زندگی، امید به سودمندی و امید به کسب شایستگی می باشد.


سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید





امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

تاريخ : 19 فروردين 1397 | 17:51 | نویسنده : مهرداد بلاغی | بازدید : 18

جلسه دفاعیه از پایان نامه الزامات خاصی دارد که یکی از این الزامات آماده کردن پاورپوینت جهت ارایه دفاعیه می‌باشد. در متن پاورپوینت مهمترین نکاتی که در پایان نامه ذکر شده است به صورت خلاصه‌وار آورده می‌شود. تلخیص انجام شده به گونه‌ای است که فرد دیگری می‌تواند صرفاَ در چند دقیقه مطالعه پاورپوینت به کلیت تحقیق انجام شده توسط پژوهشگر دست یابد. همچنین خود پزوهشگر نیز با توجه به زمان محدود در جلسه دفاعیه، می‌بایست پاورپوینت را کاملاً خلاصه تدوین نمایند. ما در اینجا برای ذکر قواعد آماده‌سازی تدوین پاورپوینت به طرح سوالی با عنوان چگونه برای جلسه دفاع پاورپوینت آماده کنیم؟ به ارایه مهمترین اصول طراحی پاوپروپوینت مختص جلسه دفاعیه از پایان نامه می‌پردازیم.

چگونه برای جلسه دفاع پاورپوینت آماده کنیم؟

برای ارایه نحوه آماده سازی پاورپوینت برای جلسه دفاعیه ما بخش‌های مختلفی را آماده نموده‌ایم و رهنمودها را بر اساس اولویت و مرحله به مرحله ارایه خواهیم نمود.

۱- مرحله قبل از طراحی پاورپوینت.

در این مرحله در آغاز فصول ۱ تا ۵ را خلاصه کنید. بیشترین تاکید و دقت می‌بایست به فصول ۴ و ۵ که همان نتایج و بحث پیرامون نتایج است صورت گیرد.


سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید





امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

بسیاری از پرسشنامه ها زیرمقیاس‌های مختلفی دارند که علاوه بر محاسبه آلفای کرنباخ برای تمامی سوالات، لازم است آلفای کرنباخ را برای هریک از زیرمقیاس‌های آنها نیز محاسبه نمود. در اینجا قصد داریم به آموزش محاسبه آلفای کرونباخ در spss برای زیرمقیاس های پرسشنامه بپردازیم. در آغاز مثالی از یک پرسشنامه که دارای دو زیرمقیاس خوش بینی و امیدواری است ذکر می‌کنیم.

فرض کنید پرسشنامه ‌ای دارای ۱۰ سوال با دو زیر مقیاس می‌باشد که هریک از زیرمقیاس‌های آن دارای ۵ سوال می‌باشد. توجه داشته باشید که برای محاسبه آلفای کرنباخ نیاز است تا هریک از سوالات به صورت تک به تک وارد نرم افزار spss شود. برای اینکار، در قسمت Variable View نرم افزار spss می‌توانید شماره یا تعداد سوالات را ذکر نمایید. در مثال فوق پرسشنامه‌ای با ۲۴ سوال وجود دارد که آنها را به شکل زیر به نرم افزار SPSS وارد نمودیم:

همانگونه که مشاهده می‌نمایید تمامی سوالات این پرسشنامه وارد نرم افزار SPSS شده و نمرات هریک نیز وارد شده‌اند. در این مثال فرض بر این است که سوالات ۱ تا ۵ مربوط به زیرمقیاس اول و سوالات ۶ تا ۱۰ مربوط به زیرمقیاس دوم است.

سایت چاپ مقاله و پذیرش مقاله اوج دانش را مشاهده کنید






امتیاز :


طبقه بندی: ،
,

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد